Test Mercedesa S500 L 4MATIC





Chciałbym wam opowiedzieć coś o niezwykłym samochodzie czyli o klasie S. Jest to najnowocześniejszy samochód na świecie. Nie posiadający ani jednej żarówki, wszystko jest wykonane w technologi LED.
Samochód jest wykonany w 50% z aluminium co obniża jego masę w porównaniu do poprzedników.





Sonder Klasse - w języku niemieckim oznacza klasa specjalna i tak też jest, to wyjątkowy, specjalny samochód. Parę dni temu, miałem okazję z kolegą z sąsiedniego blogu V8 Supercharged odbyć jazdę testową nową limuzyną klasy S, w kolorze błękit kawansytu z skórą nappa Exklusiv w kolorze beżu satynowego/brązowym espresso.


Mowa o Mercedesie S500 4MATIC w wersji wydłużonej long, posiadającej jeszcze więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy.
Nie chciałbym pisać zbyt wiele, tylko najważniejsze informacje, ponieważ o tym samochodzie mógłbym napisać długą książkę, a było by o czym. ;-)






Zacznijmy od silnika, mamy tutaj do czynienia z jednostką S500 4MATIC o pojemności 4663cm3 dysponujący mocą 455 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi 700 NM dostępny od 1800-3500 obr./min.
Przyśpieszenie od 0-100 km/h wynosi 4.8 sekundy. Trzeba przyznać, że samochód ma wysoką kulturę pracy silnika, dźwięk jest bardzo charakterystyczny dla silników V8 tzw. "bulgot".
Skrzynia 7G-TRONIC świetnie zestrojona, bardzo szybko zmienia biegi.


Silnik jest podwójnie doładowany i czuć że przy każdej prędkości samochód przyśpiesza bardzo żwawo.
Mamy tutaj również do dyspozycji napęd na 4 koła, co przy tej mocy i momencie obrotowym wydaje się świetnym połączeniem.





Nie sądziłem że będzie okazja zasiąść do takiego samochodu i będę miał okazję poznać z bliższa tą piękność.
A jest co podziwiać, drewno orzechowe, wysokiej jakości skóra, bardzo miła w dotyku, kierownica w drewnie, wygląda tak pięknie i luksusowo, że zasiadając za nią można się poczuć wyjątkowo, zwłaszcza że dobrze się trzyma ją w rękach.


 Fotel kierowcy może zostać wyposażony w funkcję podgrzewania i wentylacji z odwróconym ciągiem, wówczas ciepłe powietrze zostaje wciągnięte i następuje wentylacja chłodnym powietrzem. Dodatkowo jest też opcja zamówienia fotela komfortowego z różnymi rodzajami masażu, m.in. gorącymi kamieniami. Szczegółowe ustawienia fotela można również ustawić w systemie Comand.






Dwóch pasażerów z tylnego rzędu z pewnością zajmą wygodną pozycję bo mają do dyspozycji indywidualny zestaw multimedialny, dwa elektrycznie regulowane fotele z podgrzewaniem, wentylacją, pamięcią oraz masażem.
W tyle jest bardzo dużo miejsca, siedzi się bardzo komfortowo, wygodnie i nie czuć zmęczenia po podróży, co jest bardzo ważne w tej klasie samochodu.W razie małego lansu możemy opuścić sobie elektrycznie sterowane rolety w drzwiach.





Samochód jest bardzo przestronny, każdy element wnętrza jest dobrze przemyślany i zaprojektowany. Każdy przycisk wygląda tak ładnie, że idealnie komponuje się z całością i różnymi przetłoczeniami wnętrza.









Pachnie nowością, skórą, luksusem i dużą kasą. Teraz czas powiedzieć coś znajduje się na pokładzie tego luksusowego samochodu.








System Comand oraz interfejs touchpad działają bardzo precyzyjnie ze sobą i są dobrze zestrojone. Wszystkie funkcje działają intuicyjnie i na wyczucie.
Warto coś powiedzieć o Systemie nagłaśniającym Burmester® Surround, w samochodzie zamontowanych jest 13 wysokowydajnych głośników o łącznej mocy wyjściowej 590 watów.









Optymalnie dopasowany do samochodu system nagłaśniający zapewnia pierwszorzędne, przyjemne brzmienie. Dźwięk wydobywający się z tych głośników jest wysokiej jakości.
W ramach pakietu Exclusiv otrzymujemy.
Uchwyty ze skóry nappa z kontrastowymi ozdobnymi szwami, podsufitka i osłony przeciwsłoneczne z mikrofazy DINAMICA.
 

Górna część deski rozdzielczej i środkowe powierzchnie drzwi ze skóry nappa z kontrastowymi ozdobnymi szwami, krawędź załadunkowa bagażnika ze stali szlachetnej.
Podłokietnik środkowy z przodu i z tyłu ze skóry nappa z kontrastowymi ozdobnymi szwami.
Siedzenia pokryte skórą nappa Exclusive z kontrastowymi ozdobnymi szwami we wzór w stylizacji rombowej.



Mercedes S500 4MATIC w wersji Long jest nieprzeciętnym samochodem za nieprzeciętną cenę. Szczyt komfortu i luksusu. Na pewno dla większości osób pozostanie on w sferze marzeń, ale czym byłoby życie bez marzeń...

Składam serdeczne podziękowania koledze z blogu V8 Supercharged oraz za możliwość sfotografowania i udostępnienia samochodu, dla salonu: Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. Sp. k., Kraków, ul. Armii Krajowej 17.

Zdjęcia prezentowane są mojego autorstwa i nie zgadzam się na ich kopiowanie, modyfikowanie oraz wykorzystywanie bez mojej wiedzy, zgody.





A oto lista opcjonalnego wyposażenia Mercedes S500 L 4MATIC :
Worek na narty
Podwójny uchwyt na napoje
Podgrzewane i wentylowane fotele przednie
Dach panoramiczny
Automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic
Pakiet foteli komfortowych po stronie kierowcy i pasażera
Interfejs sterowany dotykowo (Touchpad)
System ostrzegający o spadku ciśnienia w oponach
Asystent rozpoznawania znaków drogowych (ograniczeń prędkości)
Złącze multimedialne
COMAND Online
THERMOTRONIC - klimatyzacja automatyczna
Klimatyzacja automatyczna z tyłu
Szyby przyciemniane z powłoką antyrefleksyjną
Podsufitka designo DINAMICA w kolorze porcelanowym
Gaśnica zamontowana
Elementy wnętrza z drewna orzechowego, w kolorze brązowym połyskujące
System nagłaśniający Burmester® Surround
Odtwarzacz DVD
Przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji
Oświetlenie AMBIENTE
Komfortowe wspomaganie zamykania drzwi
Ogrzewanie komfortowe tylnych zew. foteli Plus
Norma czystości spalin EU6
Pakiet AMG
Kierownica w drewnie i skórze
20" obręcze wieloram. AMG, w szarości tytanu i nabłyszcz., ogumienie; P: 245/40 R 20, T: 275/35 R 20

Dywaniki AMG
Pakiet przeciwsłoneczny
Rolety przeciwsłoneczne w drzwiach tylnych elektrycznie regulowane
Elektrycznie sterowana roleta tylnej szyby
Pakiet KEYLESS-GO
HANDS-FREE ACCESS (bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika)
Zdalne odblokowanie klapy bagażnika z dociąganiem zamykania
KEYLESS-GO
Pakiet wspomagania jazdy Plus
Aktywny tempomat DISTRONIC PLUS
Aktywny asystent "martwego punktu"
Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu
System ostrzegający przed uderzeniami z tyłu
DISTRONIC PLUS z asystentem układu kierowniczego i Stop & Go Pilot
BAS PLUS z asystentem pokonywania skrzyżowań
Asystent wspomagania nagłego hamowania BAS PLUS
PRE-SAFE® PLUS
Hamulec PRE-SAFE
System rozpoznawania fotelika dziecięcego
Pakiet AIR-BALANCE (system zapachowy z filtrowaniem i jonizacją)
Pakiet Exclusive
Pakiet elementów wnętrza Exklusiv
Podświetlane listwy progowe
Pakiet inteligentnych reflektorów ILS w technologii LED
Adaptacyjny asystent świateł drogowych PLUS
Elektrycznie regulowane fotele tylne z funkcją pamięci
Pakiet pamięci ustawień kanapy tylnej

Pakiet komfortowych foteli tylnych
Klimatyzowane fotele tylnej kanapy
Wielokonturowe siedzenia kanapy tylnej
Pakiet asystenta parkowania
Kamera cofania
PARKTRONIC z aktywnym asystentem parkowania
Indywidualny zestaw multimedialny z tyłu
System multimedialny z tyłu pojazdu
Pakiet zabezpieczenia pojazdu
Alarm antywłamaniowy (EDW)
Zabezpieczenie wnętrza pojazdu
Pakiet pamięci foteli po stronie kierowcy i pasażera
Samościemniające lusterka zewnętrzne
Pamięć foteli po stronie kierowcy i pasażera, regulacji lusterek zewn. i kolumny kierownicy
Komfortowe zagłówki EASY ADJUST po stronie kierowcy i pasażera
Pakiet komfortowego ogrzewania (podgrzewana kierownica oraz podłokietniki z przodu i z tyłu)
Podgrzewane koło kierownicy
Ogrzewanie komfortowe foteli Plus po stronie kierowcy i pasażera
Ogrzewany podłokietnik z przodu
Ogrzewany podłokietnik z tyłu
Opony typu run-flat
System ochrony pieszych


Komentarze

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty