Mercedes W126


Mercedes klasy S, podchodzi od słowa Sonderklasse czyli klasa specjalna.
Te samochody zawsze są przed czasem, wyposażone w najnowsze gadżety, patenty, które dopiero po paru latach trafiają do innych samochodów.








Dzisiaj chcę pokazać model W126, który według wielu różnych źródeł, był najlepszym modelem klasy S.Odpowiedzialny za projekt tego samochodu i rozwój był projektant Bruno Sacco.
Ta generacja zasłynęła z pierwszym montowanym airbagiem dla kierowcy, która była dostępna od 1981 roku za dopłatą 1525 marek, natomiast airbag dla pasażera był opcjonalny od końca 1987 roku. Od 1990 klasa S posiadała system kontroli trakcji ASR.




Od 1986 standardowo był montowany jest w nim katalizator.
W tym modelu zastosowano lekkie plastikowe zderzaki, silnik V8 był aluminiowy. Dostępna w tym samochodzie również była kolumna kierownicza elektrycznie regulowana.
Samochód był lżejszy od swojego poprzednika W116 do 60 kg, miał mniejsze opory powietrza Cx 0,36, był bardziej ekonomiczny.

W126 był ulubioną limuzyną używaną przez głowy państw, dyplomację, prezesów firm na całym świecie. W 1983 roku 20 z pośród 35 kierowców Formuły 1 posiadało klasę S prywatnie. Między innymi Keke Rosberg, Niki Lauda, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Riccardo Patrese którzy prywatnie jeździli Mercedesem 560 SEL.




Produkcję zakończono w październiku 1991 roku. Było to najlepiej sprzedająca się luksusowa limuzyna tego segmentu jaka kiedykolwiek powstała. Wyprodukowano 818 063 egzemplarzy

Komentarze

Popularne posty