Luksusowa salonka z Sosnowca
Gdybym miał powiedzieć czy jest samochód, który mógłbym określić, że jest naj, naj, naj, powiedziałbym że tak! To nowy Mercedes klasy S. Jest to samochód, który od lat swoją bogatą historią, wnosi do świata motoryzacji, wszystko to, co najnowocześniejsze i najlepsze. Lista rozwiązań, wszelkiego rodzaju patentów jest bardzo długa i opisywanie jej zajęłoby zbyt wiele czasu, jednak postaram się nieco przybliżyć temat samochodu mianowanego tytułem najlepszego samochodu na świecie.
Dzisiaj przedstawiam wam najnowszą odsłonę Mercedesa S 500 L 4MATIC, którego miałem okazję zobaczyć u największego dealera na Śląsku.
Na wstępie, chciałbym serdecznie podziękować za życzliwość, oraz udostępnienie tego luksusowego samochodu PRACOWNIKOM SALONU: Mercedes-Benz Sosnowiec Sp. z o.o.
Marka: Mercedes-Benz
Model: Klasa S (S 500 L 4MATIC)
Silnik: 500 (4663 cm3, benzynowy, widlasty, 8-cylindrowy, podwójnie turbodoładowany - Bi-turbo)
Moc maksymalna: 455 KM w zakresie od 5250 do 5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm w zakresie od 1800 do 3500 obr./min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,8 sekundy
Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic Plus
Napęd: na cztery koła, stały 4MATIC
Obręcze kół 19" z metali lekkich wieloramienne, ogum. mieszane P: 245/45 R 19, T: 275/40 R 19
Lakier: (890) błękit kawansytu
Tapicerka: (505) Skóra nappa Exklusiv w kolorze beżu satynowego/ brązowym espresso
Cena wersji testowanej (bez dodatkowych opcji): 514.990 zł
Aktualna oferta specjalna: ceny zawierają dodatkowy pakiet gwarancyjny, chroniący przed kosztami nieoczekiwanych napraw po upływie gwarancji (dwuletniej) przez okres kolejnych dwóch lat (do 120 tysięcy kilometrów przebiegu). W przypadku rezygnacji z niego, cena końcowa maleje o 1999 złotych (3199 złotych w przypadku Klasy S AMG).
Nowy wygląd klasy S tylko u niektórych budzi kontrowersję, ze względu na dużą osłonę chłodnicy, która nie jest podnoszona z maską do góry jak w poprzednich generacjach. Przód samochodu jest dynamiczny i dopracowany, dzięki temu pojazd posiada niski opór powietrza jak na swoją klasę.
W zależności od modelu opór powietrza jest różny, dla modelu S300 BlueTEC HYBRID wynosi cw = 0,23 - najniższy w tej klasie samochodów. Dla modelu S 500 L 4MATIC wynosi cw = 0,27
Klasa S posiada charakterystyczną linię opadającą łagodnie od przedniego do tylnego pasa. Jest to znak rozpoznawczy Mercedes-Benz.
Szerokie nadkola, podkreślają atletyczny wizerunek. Łagodnie opadająca klapa to ukłon w stronę aerodynamiki.
Po raz pierwszy w konstrukcji nadwozie i zawieszenie nowej klasy S jest w dużej części wykonane z aluminium. To wszystko dla zmniejszenia masy samochodu. Z aluminium powstała cała karoseria razem z dachem, z aluminium są także wahacze i przednia część nadwozia wraz ze wzmocnieniami.
Model S500 jest określany mianem topowej limuzyny, oraz posiada najbardziej wydajny silnik V8 w klasie luksusowej. Kilka słów o tym, co najistotniejsze w samochodzie "serducho".
Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w ośmiocylindrową, widlastą jednostkę z dwoma turbosprężarkami. Jest ona świetnie wyciszona, uprzyjemnia podróż cichym bulgotem charakterystycznym dla jednostki V8. Samochód dysponuje mocą 455 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 700NM, co sprawia, że ten samochód zasuwa niczym rasowa wyścigówka.
Samochód posiada adaptacyjny system DISTRONIC PLUS, który utrzymuje samochód w określonej odległości od poprzedzającego pojazdu przed nami. Działanie funkcji zostało uzupełnione o układ Steering Assist i Stop&Go Pilot, pomagając kierowcy pozostać na środku pasa ruchu poprzez generowanie odpowiedniego momentu skręcającego podczas jazdy po prostej, na nawet na łagodnych łukach. Systemem steruje się za pomocą dźwigni na kolumnie kierownicy i działa w zakresie od 0-200 km/h. Funkcja jazdy ze stałą prędkością działa w zakresie 30-200km/h.
Samochód dodatkowo posiada systemy:
- Aktywny asystent martwego punktu, sygnalizuje w lusterku zewnętrznym obecność samochodów lub motocykli w strefie martwego punktu.
- Parktronic z aktywnym asystentem parkowania, wyszukuje odpowiednie miejsce parkingowe, za pomocą przycisku automatycznie parkuje, podczas gdy kierowca obsługuje pedał gazu i hamulca.
- Aktywny asystent utrzymania ruchu,
Czujniki radarowe obserwują ruch na drodze wokół samochodu, zaś kamera sprawdza na bieżąco, czy auto przejeżdża przez linię przerywaną lub ciągłą.
- System ostrzegający przed uderzeniami z tyłu
- BAS PLUS z asystentem pokonywania skrzyżowań wraz z asystentem nagłego hamowania
- PRE SAFE PLUS
- Kamera 360 stopni, pokaże wszystko, co znajdzie się w odległości 2,5-3 metrów z każdej strony auta.
- Asystent rozpoznawania znaków drogowych (ograniczeń prędkości)
Kamera, umieszczona po wewnętrznej stronie przedniej szyby, rejestruje znaki ograniczenia prędkości – znajdujące się na skraju jezdni, na bramownicach czy też na placach budowy. Rozpoznane znaki są ujednolicane z informacjami systemu nawigacyjnego i wyświetlane na zintegrowanej tablicy wskaźników oraz na widoku mapy.
Mercedes-Benz przechodzi całkowicie na technologię LED. Wiele osób zapewne nie zdaje sobie sprawy, ale w tym samochodzie jest blisko 500 diod LED!
Samochód ten posiada Inteligent Light System LED, jest to zaawansowany system oświetlenia, dzięki któremu gdziekolwiek znajdując się czy to na autostradzie, na zakręcie czy szosie system sam dostosowuje się do warunków świetlnych i drogowych.
Atrakcją systemu jest adaptacyjny asystent świateł drogowych Plus. System posiada funkcję automatycznego sterowania światłami drogowymi z łagodnymi zmianami i adaptacyjną regulacją zasięgu świateł. Największa zaleta: po zarejestrowaniu pojazdów jadących z naprzeciwka lub poprzedzających stożek oświetlenia drogowego zostaje częściowo przysłonięty.
Światła drogowe oświetlają, zatem krawędź jezdni, nie oślepiając innych uczestników ruchu drogowego.
Maksymalna widoczność gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo. Inne tryby oświetlenia, zapewniające wysokie bezpieczeństwo przy złej widoczności, to oświetlenie szosowe, oświetlenie autostradowe, poszerzone oświetlenie przeciwmgielne i funkcja aktywnego doświetlania zakrętów. W przedniej lampie znajduje się 56 LED-ów, w tylnej lampie do 35 diod LED plus 4 diody do świateł przeciwmgłowych. W samym wnętrzu jest około 300 diod LED wraz z nastrojowym oświetleniem.
Po raz pierwszy wsiadając do tego samochodu, szczególną uwagę zwraca nam kierownica dwuramienna, dosyć nietypowa jak na ten model, jednak bardzo dobrze trzyma się w rękach i wygląda bardzo elegancko. Nawiązuje do starych Mercedesów, które miały bardzo podobne kierownice. Wloty powietrza również są zasięgnięte z starszych modeli. Dosyć nietypowo, klasyczne zegary zostały zastąpione dwoma wyświetlaczami wysokiej rozdzielczości w formacie 8: 3 mają przekątne 30,7 cm (12,3 cali), które stanowią centrum informacyjne całego samochodu.
Lewy pełni funkcje realizowane wcześniej przez panel wskaźników, natomiast prawy pozwala sterować multimediami i komfortem.
Oba wyświetlacze unoszą linię deski rozdzielczej dodając jej lekkości, a wrażenie to podkreśla również oświetlenie Ambietne.
Na dużą uwagę zasługuje system COMAND Online, który wyróżnia się intuicyjną obsługą oraz dostępem do funkcji, dzięki animowanym menu wyświetlanym w rozdzielczości 1440x540 pikseli.
Wszystkimi funkcjami steruje się za pomocą przycisków oraz za pomocą gładzika umieszczonego na środkowej centrali. Mamy tutaj również bardzo pomocne przyciski, których oznaczenie jest intuicyjne. Możemy z środkowego tunelu sterować radiem, nawigacją, telefonem, ustawiać szczegółowo oparcia foteli, głośność systemu audio, ustawiać twardość amortyzatorów w trybie comfort lub sport.
Jednym z elementów wyposażenia dodatkowego jest system nagłośnienia Burmester, przy którym warto się na chwilę zatrzymać. Specjalnie skonstruowany zestaw z technologią Frontbass, gwarantuje doskonały dźwięk, dzięki wykorzystaniu przestrzeni rezonansowej w podłużnicach.
System Burmester składa się z 13 wysokowydajnych głośników oraz 9-kanałowemu wzmacniaczowi DSP o łącznej mocy wyjściowej 590 watów. Nagłośnienie zapewnia pierwszorzędne, przyjemne brzmienie systemu.
Dodatkowo na życzenie można zwiększyć doznania, dzięki funkcji surround, która tworzy wirtualny dźwięk przestrzenny.
Elementy systemu nagłaśniającego surround Burmester®:
- 13 wysokowydajnych głośników
- 9-kanałowy wzmacniacz DSP o łącznej mocy wyjściowej 590 watów (7 x 50 watów i 2 x 120 watów)
- Dolby® Digital 5.1/DTS® w trosce o prawdziwy dźwięk surround
- Funkcja surround w trosce o wirtualny dźwięk przestrzenny
- Optymalizacja brzmienia dla przednich lub tylnych miejsc (front/rear)
- Połączenie cyfrowych i analogowych filtrów dla uzyskania wyjątkowego, przyjemnego brzmienia systemu Burmester
- System kompensacji szumów (VNC)
- Technologia Frontbass ze zintegrowanymi w nadwoziu głośnikami nisko tonowymi zapewniająca wyraziste odtwarzanie basów
Do dyspozycji również mamy fotele podgrzewane oraz wentylowane, co ciekawe, po raz pierwszy na świecie zastosowano technologie odwróconego ciągu powietrza. Po 4 minutach od uruchomienia wentylacji kierunek przepływu powietrza automatycznie przechodzi z trybu zasysania do trybu nadmuchu w celu ograniczenia przeciągów i zwiększenia komfortu. W siedzisku znajdują się 4 wentylatory a dwa w oparciach. W połączeniu z perforowaną skórą zapewnia odpowiednią wilgotność powietrza tam gdzie ciało kierowcy czy pasażera styka się z powierzchnią fotela.
Mercedes w klasie S oferuje po raz pierwszy wszelkiego rodzaju udogodnienia takie jak masaż energetyzujący z wykorzystaniem efektu gorących kamieni. Do wyboru jest aż 6 rodzaju masażu, w fotelu znajduje się 14 osobno sterowanych poduszek. Dodatkowo fotele są wyposażone w rozbudowane funkcje dynamiczne i wielokonturowe, dzięki którym można jeszcze dokładniej każdy element fotela dopasować.
Wnętrze tego samochodu jest bardzo klasyczne, stonowane a zarazem nowoczesne. Uwagę zwracają wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza, skóra delikatna, miła w dotyku z pięknymi przeszyciami. Zapewne wiele osób nie wie, ale metalowe powierzchnie przycisków zostały pokryte specjalną warstwą perłowej farby w trzech odcieniach. Wszystko jest bardzo dobrze ze sobą spasowane, jakość montażu jest na bardzo wysokim poziomie, pachnie we wnętrzu luksusem i zapachem prawdziwej i najlepszej skóry, która została użyta do wykończenia wnętrza. Oglądając ten samochód, warto zwrócić uwagę na różnego rodzaju detale, zatrzymać się przy nich chwilę i pooglądać. Przyciski, są bardzo ładne i świetnie się komponują z całym wnętrzem.
Ciekawą opcją w tym samochodzie jest pakiet Ambiente, czyli system podświetlenia wnętrza, który włącza się po otwarciu drzwi dając pasażerom efekt powitania, oraz po włączeniu świateł zewnętrznych. Jest również 5 stopniowa regulacja jasności, możliwość wyłączenia oraz zmiana kolorów. Mamy do wyboru 7 kolorów, m.in. biały, niebieski, fioletowy, różowy. Podświetlenie daje bardzo przyjemną atmosferę we wnętrzu.
Warto wspomnieć, że samochód opisywany ma pakiet Exclusive, który dodatkowy podkreśla luksusową atmosferę wnętrza. W skład pakietu wchodzą m.in. podświetlane listwy progowe, podsufitka z specjalnego materiału Dinamica, wzór tapicerki siedzeń w stylu rombowym oraz konsoli, podłokietnik środkowy ze skóry nappa z kontrastowymi szwami, welurowe wysokiej jakości dywaniki.
AIR BALANCE, dzięki któremu w zależności od preferencji mamy do dyspozycji 4 rodzaje zapachu
(NIGHTLIFE MOOD, DOWNTOWN MOOD, SPORTS MOOD, FREESIDE MOOD).
Pojemniki umieszcza się w schowku deski rozdzielczej.
Pasażerowie mogą samodzielnie włączać lub wyłączać zapachy oraz ustawiać ich intensywność.
System nie zmienia przy tym trwale zapachu wnętrza, nie pozostawia także cząsteczek zapachowych na materiałowych powierzchniach w samochodzie czy ubraniach. Zapachy są dyskretne, rozprzestrzeniają się delikatnie i szybko ulatniają.
W samochodzie zamontowana jest Klimatyzacja THERMOTRONIC, która posiada również dwie dodatkowe strefy w tylnym rzędzie.
Do wyboru mamy automatyczne programy tj. Focus - skupiony, Medium - średni, Diffuse - rozproszony.
Jest to limuzyna, więc w dużej mierze ten samochód jest stworzony nie tylko z myślą o kierowcy, ale również o pasażerach tylnego rzędu. Do dyspozycji mamy bardzo dużo miejsca, fotele również wyposażone są w różnego rodzaju udogodnienia znane nam z pierwszego rzędu, tj. system wentylacji, podgrzewania, elektryczne fotele z pamięcią ustawień czy możliwość ustawienia klimatyzacji oraz nawiewu.
Dla komfortu pasażerów z tyłu, samochód wyposażony jest w przyciemniane szyby z powłoką antyrefleksyjną, które dodatkowo odbijają promienie słoneczne.
Dodatkowo z przycisków na boczkach drzwi możemy sterować elektrycznie roletami bocznymi oraz tylnej szyby, dachem panoramicznym, możliwością otwarcia bądź zasłonięcia podsufitki. S klasa w wyposażeniu dodatkowym oferuje szereg rozwiązań i ułatwień dla pasażerów.
Ciekawym rozwiązaniem jest pakiet Chauffer dzięki któremu fotel obok kierowcy, można przesunąć o dodatkowe 77mm do przodu. Pasażer siedzący za tym fotelem będzie mieć jeszcze więcej miejsca na nogi.
Pakiet ten zawiera zmianę położenia fotela obok kierowcy, komfortowy zagłówek EASY ADJUST dla pasażera obok kierowcy, składany oraz wyjmowany. W tym egzemplarzu mamy dwa niezależne od siebie fotele, które posiadają oparcia odchylane do 37 stopni, oferowane są również dla modelu ze standardowym rozstawem osi jak i wersji długiej. Co ciekawe dla wersji długiej jest aż do wyboru 5 opcji wariantów foteli. W wersji długiej możemy wybrać, trzyosobową kanapę z dwoma elektrycznymi fotelami, bądź z fotelem Executive, w pakiecie First Class możemy mieć dwa niezależne fotele odchylane do 37 stopni, bądź fotel Executive, który jest odchylany do 43,5 stopnia.
Pojemność bagażnika jest duża i wynosi - w zależności od wersji - od 500 do 530 litrów. Komora ma przy tym dość regularny kształt. Materiał, z którego została wykonana wykładzina jest miła w dotyku oraz wydaje się odporna na przewóz różnych rzeczy. W bagażniku również jest zastosowane oświetlenie LED.
Z zebranych przeze mnie informacji i osobistych doświadczeń, napiszę, że Mercedes S500 L 4MATIC jest nieprzeciętnym samochodem z mocnym silnikiem o wysokiej kulturze pracy z zapasem mocy i napędem na cztery koła. Niezależnie od warunków atmosferycznych czy pogodowych daje gwarancję bezpieczeństwa, dzięki pokładom różnych systemów, które służą pomocą. Mercedes oferuje od siebie maksimum komfortu, luksusu, prestiżu, oraz sprawia, że podróżowanie tym samochodem staje się czymś niezwykłym. Każda chwila spędzona w tym samochodzie była dla mnie czymś niezwykłym i uroczystym.
Śmiem stwierdzić że Mercedes klasy S jest najlepszym samochodem na świecie.
Ciężko było mi się rozstać z tym pięknym i luksusowym samochodem...
Dawid Krzemień
Zdjęcia prezentowane są mojego autorstwa i nie zgadzam się na ich kopiowanie, modyfikowanie oraz wykorzystywanie bez mojej wiedzy, zgody.
(Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r.Dz.U.Nr 24, poz. 83)
Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.
OdpowiedzUsuńŚwietnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.
OdpowiedzUsuńInteresuje mnie regeneracja turbosprężarek w Krakowie. U kogo to załatwię? U nich - https://www.irmarserwis.pl/oferta/serwis/regeneracja-turbosprezarek ? Czy gdzieś jeszcze warto próbować?
OdpowiedzUsuńTakim samochodem żadna podróż nie byłaby wyzwaniem :) Zainspirowana wpisem na stronie https://iamtourist.org/ mam zamiar pojechać autem do Włoch. Trzymajcie kciuki, żeby nic się nie wydarzyło po drodze.
OdpowiedzUsuń