Mercedes-Benz marką Premium
Mercedes-Benz kontynuuje dynamiczny
rozwój – w lutym firma dostarczyła na całym świecie 120 270 samochodów, o
14,6% więcej niż przed rokiem. W Polsce trójramienna gwiazda jest
najchętniej wybieraną marką samochodów premium i również notuje
nieprzerwany wzrost sprzedaży.
W lutym zarejestrowano w Polsce 672 nowe, osobowe
Mercedesy, o 44,8% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2014
(styczeń-luty: 1188 szt., +41,9%). Mercedes-Benz zanotował wzrost
sprzedaży jako jedyny producent aut premium z pierwszej „20”
najpopularniejszych marek na naszym rynku. Był też najchętniej wybieraną
marką samochodów premium wśród klientów indywidualnych.
„Mercedes-Benz zanotował w lutym kolejny rekord
sprzedaży. To w szczególności zasługa największej w historii
popularności nowej Klasy C, naszych SUV-ów i aut kompaktowych” –
powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za
marketing i sprzedaż oddziału samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars.
W Europie nowe Mercedesy odebrało w lutym 50 550
klientów (+17,1%), w tym 17 494 w Niemczech (+5,8%), gdzie marka
sprzedaje najwięcej aut na Starym Kontynencie i niezmiennie pozostaje
liderem segmentu premium. Na drugim co do wielkości europejskim rynku, w
Wielkiej Brytanii, liczba dostaw wzrosła o 19,5%. Imponujące wzrosty
osiągnięto również w Hiszpanii (+39,6%), Szwecji (+34,9%) oraz w Belgii
(+36,5%).
W regionie NAFTA sprzedano 26 747 nowych
Mercedesów (+6,3%), a rekordową sprzedaż odnotowano w USA, Kanadzie i
Meksyku. W USA dostarczono 23 616 aut (+4,5%) - w styczniu i lutym
trójramienna gwiazda była najchętniej wybieraną marką aut premium na
tamtym rynku.
W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż Mercedes-Benz
wzrosła o 15,5%, do 37 992 sztuk. Rekordowy popyt zanotowano w Chinach
(19 979 egzemplarzy, +13,6%), w Japonii (5240 pojazdów, +3,6%) oraz w
Rosji (+16,5%).
Nie słabnie popularność kompaktowych Mercedesów –
w lutym na ich zakup zdecydowało się 35 159 klientów (+24,6%). Pod
koniec marca w salonach pojawi się piąty członek gamy kompaktowych
modeli, CLA Shooting Brake.
Szczególnie wysokim wzięciem cieszy się Klasa C w
wersjach sedan i kombi. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. model
znalazł 63 878 nabywców (+59,1%) – najwięcej w historii, jeśli wziąć pod
uwagę dwa pierwsze miesiące roku.
O 16% wzrosła popularność limuzyny Klasy E na jej
największym rynku – w Chinach. W najnowszej edycji badania jakości
3-letnich samochodów J.D. Power Vehicle Dependability Study,
przeprowadzonym przez renomowany instytut badań konsumentów J.D. Power,
Klasa E oraz model GLK zostały uznane za najlepsze w swoich segmentach.
Klasa S tradycyjnie pozostaje najlepiej
sprzedającą się luksusową limuzyną na świecie. W lutym model ustanowił
kolejny rekord popularności – znalazł 15 024 nabywców (+4,2%).
Sprzedaż SUV-ów wzrosła w ubiegłym miesiącu o 31,1%. Na zakup Klasy G zdecydowało się o 17,6% więcej klientów niż przed rokiem.
Także nowa generacja smarta cieszy się rosnącą
popularnością – w lutym model padł wyborem 8303 nabywców (+12,7%).
Istotne wzrosty odnotowano na jego największych rynkach, w Niemczech
(+33%) i we Włoszech (+45,3%).Źródło: © Daimler Polska
Komentarze
Prześlij komentarz