Mercedes GLE
Mercedes-Benz gruntownie modernizuje
swojego bestsellerowego SUV-a.
Model GLE – następca ML-a – wyróżnia się
bardziej dynamiczną stylizacją i technologiami, które wyznaczają nowe
wzorce w zakresie wydajności. Średnie zużycie paliwa w całej gamie
silników względem poprzednika spadło o 17%. Ponadto, po raz pierwszy w
historii Mercedes-Benz zaoferuje SUV-a z hybrydowym napędem plug-in:
wariant GLE 500 e 4MATIC łączy maksymalną efektywność paliwową ze
sportowymi osiągami. Oszczędnością przewyższa nawet prawdziwego mistrza w
tym względzie – model GLE 250 d z 4-cylindrową jednostką wysokoprężną, a
osiągami dorównuje odmianie z silnikiem V8.
GLE oferuje także
wyśmienite właściwości jezdne na asfalcie i w terenie, niezrównaną
przestronność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Jednocześnie swoją
premierę świętują wysokowydajne odmiany Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC oraz
GLE 63 S 4MATIC z motorami o mocy, odpowiednio, 557 oraz 585 KM.
Wzorowy poziom bezpieczeństwa oraz świetna dynamika jazdy –
zarówno na asfalcie, jak i w terenie – to jego kolejne atuty. GLE
imponuje też przełomowymi systemami wspomagającymi, 9-biegową skrzynią
automatyczną 9G-TRONIC oraz dynamicznym systemem kontroli prowadzenia
DYNAMIC SELECT, który już w standardzie oferuje programy dostosowane do
jazdy w zróżnicowanych warunkach.
Jednostki wysokoprężne i napęd hybrydowy: niewielkie zużycie paliwa plus przyjemność z jazdy
GLE wyróżnia się nie tylko atrakcyjnymi rysami, zmiennym charakterem zarządzanym przez DYNAMIC SELECT oraz systemami wspomagającymi znanymi z Klas E i S, ale również szeroką gamą silnikową. Do wyboru jest pięć mocnych, a jednocześnie oszczędnych odmian o 4, 6 lub 8 cylindrach, w tym:
• 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 150 kW (204 KM) w modelu GLE 250 d, który satysfakcjonujące osiągi łączy z najniższym w klasie zużyciem paliwa (średnio 5,4 l/100 km);
• wariant plug-in GLE 500 e 4MATIC o mocy systemowej 325 kW (442 KM), zużywający średnio zaledwie 3,3 l/100 km. Także pod względem zapotrzebowania na energię model ustanawia nowy standard w swoim segmencie – 16,7 kWh/100 km. W trybie całkowicie elektrycznym może on pokonać dystans do 30 km.
GLE wyróżnia się nie tylko atrakcyjnymi rysami, zmiennym charakterem zarządzanym przez DYNAMIC SELECT oraz systemami wspomagającymi znanymi z Klas E i S, ale również szeroką gamą silnikową. Do wyboru jest pięć mocnych, a jednocześnie oszczędnych odmian o 4, 6 lub 8 cylindrach, w tym:
• 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 150 kW (204 KM) w modelu GLE 250 d, który satysfakcjonujące osiągi łączy z najniższym w klasie zużyciem paliwa (średnio 5,4 l/100 km);
• wariant plug-in GLE 500 e 4MATIC o mocy systemowej 325 kW (442 KM), zużywający średnio zaledwie 3,3 l/100 km. Także pod względem zapotrzebowania na energię model ustanawia nowy standard w swoim segmencie – 16,7 kWh/100 km. W trybie całkowicie elektrycznym może on pokonać dystans do 30 km.
GLE 500 e 4MATIC: SUV z technologią napędu hybrydowego plug-in
Nowy Mercedes-Benz GLE 500 e 4MATIC z hybrydowym napędem typu plug-in (z możliwością zewnętrznego ładowania) łączy moc i wyrafinowanie jednostki V8, zużycie benzyny samochodu „trzylitrowego” i praktyczność SUV-a klasy premium. Jego układ napędowy składa się z benzynowego silnika BlueDIRECT V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, generującego moc 245 kW (333 KM), oraz motoru elektrycznego o mocy 85 kW (116 KM). Moc systemowa wynosi 325 kW (442 KM), a systemowy maksymalny moment obrotowy – 650 Nm. Poza imponującymi osiągami GLE 500 e 4MATIC ma szereg innych zalet – umożliwia także podróżowanie wyłącznie przy użyciu jednostki elektrycznej z prędkościami do 130 km/h, zapewnia optymalny poziom odzyskiwania energii dzięki inteligentnemu systemowi zarządzania i dysponuje funkcją wstępnego schładzania lub podgrzewania kabiny.
Nowy Mercedes-Benz GLE 500 e 4MATIC z hybrydowym napędem typu plug-in (z możliwością zewnętrznego ładowania) łączy moc i wyrafinowanie jednostki V8, zużycie benzyny samochodu „trzylitrowego” i praktyczność SUV-a klasy premium. Jego układ napędowy składa się z benzynowego silnika BlueDIRECT V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, generującego moc 245 kW (333 KM), oraz motoru elektrycznego o mocy 85 kW (116 KM). Moc systemowa wynosi 325 kW (442 KM), a systemowy maksymalny moment obrotowy – 650 Nm. Poza imponującymi osiągami GLE 500 e 4MATIC ma szereg innych zalet – umożliwia także podróżowanie wyłącznie przy użyciu jednostki elektrycznej z prędkościami do 130 km/h, zapewnia optymalny poziom odzyskiwania energii dzięki inteligentnemu systemowi zarządzania i dysponuje funkcją wstępnego schładzania lub podgrzewania kabiny.
Nowoczesne, benzynowe jednostki BlueDIRECT V6 i V8
Model GLE 500 4MATIC napędza silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 320 kW (435 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pod maską GLE 400 4MATIC pracuje jednostka V6 biturbo, również z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a także z nowymi piezowtryskiwaczami oraz wieloiskrowym zapłonem. Rozwija ona moc 245 kW (333 KM) oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1400 obr./min, zużywając średnio 8,8 l/100 KM (cykl NEDC).
Model GLE 500 4MATIC napędza silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 320 kW (435 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pod maską GLE 400 4MATIC pracuje jednostka V6 biturbo, również z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a także z nowymi piezowtryskiwaczami oraz wieloiskrowym zapłonem. Rozwija ona moc 245 kW (333 KM) oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1400 obr./min, zużywając średnio 8,8 l/100 KM (cykl NEDC).
Popularny turbodiesel V6, nowa skrzynia 9G-TRONIC
Poza oszczędnym i wydajnym turbodieslem o 4 cylindrach i mocy 150 kW (204 KM; odmiany 250 d oraz 250 d 4MATIC) model GLE dostępny jest w wersji 350 d 4MATIC, zasilanej sprawdzonym, 3-litrowym turbodieslem V6, generującym moc 190 KW (258 KM) i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z poprzednikiem jego średnie zużycie spadło o około 9%, do 6,4 l/100 km (cykl NEDC). To zasługa m.in.: zmodyfikowanej jednostki sterującej, która w fazie rozgrzewania reguluje wtrysk oleju napędowego do każdej komory spalania zależnie od dostarczanego powietrza, a także zoptymalizowanej turbosprężarki, nowego zaworu EGR oraz nowej, sterowanej na żądanie łopatkowej pompy oleju.
Wszystkie wysokoprężne warianty GLE zostaną
standardowo wyposażone w 9-biegową skrzynię automatyczną 9G-TRONIC. Na
życzenie, po raz pierwszy, dostępna będzie przekładnia redukcyjna oraz
międzyosiowa blokada dyferencjału. Skrzynię zaopatrzono w nowy typ
przekładni hydropneumatycznej o wydajności 92% i szerokiej rozpiętości
przełożeń (9,15), co istotnie wpływa na efektywność paliwową modelu.
Podwójny tłumik drgań skrętnych typu wahadłowego oraz sprzęgło blokady
konwertera ze sprężyną powrotną zapewniają typową dla Mercedesów
gładkość pracy. Zależnie od wybranego programu DYNAMIC SELECT, skrzynia
9G-TRONIC imponuje spontaniczną odpowiedzią na polecenia kierowcy lub
komfortowym wyważeniem – w energicznym sprincie błyskawicznie dobiera
przełożenia, podczas spokojnej jazdy niemal niewyczuwalnie zmienia
biegi, a w terenie jej strategia działania ukierunkowana jest na
zwiększenie trakcji.
Stały napęd na obie osie 4MATIC rozdziela moment
obrotowy w stosunku 50:50, zapewniając bezpieczne, harmonijne i
dynamiczne prowadzenie. Nowy tylny dyferencjał z aluminiową obudową jest
znacznie bardziej wydajny, a jednocześnie został zoptymalizowany pod
kątem masy. Dla modeli GLE 63 i GLE 63 S z napędem AMG Performance
4MATIC stosuje się specjalną przekładnię z rozdziałem momentu obrotowego
między osiami w proporcji 40:60. Taka konfiguracja poprawia zwinność
względem osi pionowej, a co za tym idzie – pozwala dynamiczniej
pokonywać zakręty.
Komentarze
Prześlij komentarz