Mercedes G 63 AMG
Od ponad trzydziestu lat Klasa G jest wierna sobie – jej genialna i niemal niezniszczalna konstrukcja podstawowa już dawno nadała jej status auta kultowego. Wprowadzane cały czas ewolucyjne zmiany gwarantują jednocześnie czołową pozycję Mercedesa Klasy G w segmencie aut terenowych. Dzięki swoim wyjątkowym cechom Klasa G łączy dwie pozorne sprzeczności: z jednej strony wytrzymałość i prawie nieograniczoną dzielność terenową, a z drugiej strony koncepcję ekskluzywnego samochodu wykorzystywanego w wolnym czasie i gwarantującego wysoki komfort na drodze.
Ten off-roader został skonstruowany dla ludzi aktywnych, którzy zawsze oczekują czegoś więcej i chcą być jak najlepiej przygotowani na wszystkie możliwe sytuacje w życiu – czy to w wielkomiejskiej dżungli czy podczas bezkompromisowej eksploatacji terenowej.
Klasa G podąża naprzód. Zaawansowane technologie, niezrównanie wysoki komfort jazdy i obsługi oraz wysoka funkcjonalność czynią Klasę G zdecydowaną ikoną w segmencie prawdziwych samochodów terenowych.
Dlaczego mielibyśmy zmieniać coś, co tysiąckrotnie sprawdziło się na drogach i stromych bezdrożach? Design nadwozia, prawie niezmieniony od wprowadzenia pojazdu na rynek w 1979 roku, cały czas wyróżnia się wśród wszystkich trendów, dzięki czemu Klasa G stałą się ponadczasowym klasykiem.
Nadzwyczaj wysokie standardy jakościowe w procesie produkcyjnym oraz manufakturowy charakter wykonania (rama samochodu jest wykonana ręcznie z blachy stalowej o grubości 4 mm i spawana w ponad 6400 punktach), stanowią gwarancję trwałości i największej precyzji.
Mocne silniki i nadzwyczajna dzielność terenowa są powodem, dla którego pytanie o odpowiednie osiągi w przypadku samochodu terenowego Klasy G jest zupełnie nie na miejscu. Swoboda i niezależność – na całej linii.
Skoncentrowaną moc
Mercedesa G 63 AMG w całej okazałości prezentuje ekstrawagancka
stylizacja typowa dla AMG – od wyrazistego spojlera przedniego AMG z
dużymi wlotami powietrza, przez osłonę chłodnicy AMG i listwy ozdobne
AMG, po układ wydechowy AMG z chromowanymi podwójnymi końcówkami rur po
bokach.
Ekskluzywnego
designu nadwozia dopełniają standardowy lakier metalizowany w jedenastu
kolorach do wyboru, obręcze kół AMG ze stopu metali lekkich, zaciski
hamulcowe lakierowane na czerwono oraz pakiet elementów wyposażenia
nadwozia ze stali szlachetnej z listwami przyprogowymi i osłoną koła
zapasowego ze stali szlachetnej.
Ekspresyjne nadwozie Mercedesa G 63 AMG w skrócie:
Ekspresyjne nadwozie Mercedesa G 63 AMG w skrócie:
- Układ wydechowy AMG z podwójnymi końcówkami rur wydechowych (z lewej i prawej strony), chromowanymi, owalnymi i widocznymi
- Spojler przedni AMG lakierowany w kolorze nadwozia, z dużymi wlotami powietrza
- Obręcze kół AMG ze stopu metali lekkich z 5 podwójnymi ramionami, lakierowane w kolorze szarość tytanu
- Charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy z chromowaną podwójną listwą i czarną kratką oraz umieszczoną centralnie gwiazdą Mercedesa
- Zaciski hamulcowe AMG, z przodu i z tyłu lakierowane na czerwono
- Poszerzone błotniki w kolorze nadwozia z napisem „V8 BITURBO” na błotnikach przednich
- Osłona koła zapasowego ze stali szlachetnej z gwiazdą Mercedesa 3D (element pakietu elementów wyposażenia nadwozia ze stali szlachetnej)
- Listwy przyprogowe ze stali szlachetnej (element pakietu elementów wyposażenia nadwozia ze stali szlachetnej) Mercedes G 63 AMG, wyposażony w mocny 5,5-litrowy silnik V8 bi-turbo AMG, osiąga moc nominalną 400 kW oraz maksymalny moment obrotowy 760 Nm. Tym samym prześcignął on w dziedzinie osiągów swojego legendarnego poprzednika – Mercedesa G 55 AMG – o 27 kW i 60 Nm.Jednocześnie zwiększono wydajność samochodu. W programie jazdy „E” standardowa funkcja ECO Start-Stop automatyczne wyłącza silnik podczas postoju (na przykład w korku lub na światłach). Pozwala to na zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym obniżenie kosztów paliwa, a także na zmniejszenie emisji.Niezwykle skuteczny, wysokowydajny układ hamulcowy AMG z wentylowanymi od wewnątrz i perforowanymi tarczami hamulcowymi (375 x 36 mm z 6-tłokowymi zaciskami pływającymi z przodu oraz 330 x 22 mm z jednotłokowymi zaciskami stałymi z tyłu) gwarantuje doskonałe wartości opóźnienia, wyhamowując Mercedesa G 63 AMG w niezawodny i bezpieczny sposób.
Układ jezdny AMG Mercedesa G 63 AMG, wyposażony w specjalne sprężyny śrubowe i amortyzatory, przekształca moc silnika w dynamiczną charakterystykę jazdy – bez ograniczania zdolności terenowych auta.W Mercedesie G 63 AMG montowana jest automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS SPEEDSHIFT AMG, wyposażona w manetki zmiany biegów AMG przy kierownicy oraz trzy programy jazdy o różnej charakterystyce działania pedału gazu i przełączania biegów: „E” (Efficiency), „S” (sportowy) i „M” (manualny). Automatyczna funkcja międzygazu podczas redukcji biegów zwiększa dynamikę i bezpieczeństwo jazdy oraz zapewnia emocjonujące wrażenia. Ta skrzynia biegów jest doskonale zestrojona z silnikiem V8 bi-turbo AMG o pojemności 5,5 litrów ‒ zapewnia wysoki komfort dzięki krótkim czasom przełączania i łagodnej zmianie biegów.Klasa G oferuje zaawansowane rozwiązania techniczne, które sprawdzają się także w trudnym terenie. Przemyślane rozwiązania Mercedes-Benz w tym modelu pozwalają na dalszą jazdę nawet wtedy, gdy tylko jedno koło ma kontakt z podłożem.Trzy 100-procentowe blokady mechanizmów różnicowych w Klasie G dołączane są pojedynczo i w logicznej kolejności, co pozwala na najlepsze dostosowanie właściwości jezdnych samochodu do panujących warunków. Jeśli w trybie Low-Range właściwości trakcyjne któregoś z kół będą niewystarczające, siła zostanie rozdzielona na koła o najlepszej przyczepności.
We wszelkich wyzwaniach w terenie kierowcę wspomaga montowana standardowo skrzynia rozdzielcza z przełożeniem redukującym do jazdy terenowej. Aby je uruchomić, wystarczy tylko nacisnąć przełącznik „Low Range”.W efekcie skrzynia rozdzielcza przełączy się z przełożenia drogowego na terenowe. W ten sposób samochód przy niskiej prędkości i maksymalnych właściwościach trakcyjnych pokonuje wzniesienia o nachyleniu nawet do 100%. Więcej innowacyjnych rozwiązań technicznych sprawia, że Mercedes Klasy G jest optymalnym samochodem terenowym.- Perfekcyjne połączenie: w Mercedesie Klasy G optymalnie współpracują ze sobą stały napęd na wszystkie koła, synchronizowana skrzynia rozdzielcza oraz elektroniczny system trakcji 4ETS.
- Bez ograniczeń: dzięki sztywnym osiom, dużym skokom zawieszenia oraz prześwitowi podwozia wynoszącemu 21 cm, Off-roadera Klasy G nie zatrzyma tak łatwo żadna przeszkoda – pojazd pokona nawet błoto czy wodę o głębokości do 60 cm.
Wnętrze Mercedesa G 63 AMG zachwyca luksusowym wyposażeniem oraz ekskluzywnymi tapicerkami designo i elementami ozdobnymi designo ze szlachetnych materiałów. Ekstrawaganckie, sportowe akcenty pozwalają poczuć moc modelu G 63 AMG również wewnątrz. - Ekskluzywne wyposażenie wnętrza Mercedesa G 63 AMG w skrócie:
- 4-ramienna kierownica AMG Performance wykończona skórą nappa w kolorze czarnym, spłaszczona u dołu, ze srebrnymi aluminiowymi manetkami zmiany biegów
- Dźwignia zmiany biegów z wstawkami ze skóry i emblematem AMG
- Elementy ozdobne designo standardowo z lakierem fortepianowym designo w kolorze czarnym
- Listwa AMG przy drzwiach tylnych z napisem „AMG”
- Listwy progowe AMG, podświetlane na biało, ze szczotkowanego aluminium, z napisem „AMG”
- Podsufitka designo z mikrofazy DINAMICA w kolorze czarnym
- Tapicerki designo w ośmiu kolorach do wyboru
- Zintegrowana tablica wskaźników AMG z podziałką do 280 km/h i wskaźnikiem startowym AMG
Źródło: © Daimler Polska
Patrzcie tutaj - https://informatorgdanski.pl/
OdpowiedzUsuńW Gdańsku szykuje się jakiś większy pokaz. Bardzo ciekawe, jak to wyjdzie, ale może być sensownie!