Sprzedaż w Polsce marki Mercedes-Benz
W
pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku Mercedes-Benz osiągnął rekordowe wyniki
sprzedaży. W Polsce od stycznia do września 2016 roku, zarejestrowano 8777 nowych
osobowych Mercedesów, o ponad 42% więcej niż w analogicznym okresie
ubiegłego roku - to najwyższy wzrost spośród wiodących marek segmentu
premium. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży zanotowano także w ujęciu
globalnym. Od początku roku na całym świecie dostarczono już ponad 1,5
miliona nowych aut z gwiazdą (+11,7%), z czego tylko we wrześniu - 211
286 sztuk (+12,1%). Nigdy dotąd Mercedes-Benz nie dostarczył w ciągu
jednego miesiąca więcej niż 200 000 samochodów. Szczególnością
popularnością cieszą się SUV-y oraz nowa Klasa E. Powody do świętowania
ma również smart - od chwili wejścia na rynek w 1998 roku pojazdy tej
marki znalazły już ponad 2 mln nabywców.
W
ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. polskie salony Mercedes-Benz
opuściło 8777 osobowych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 42,3%
więcej niż przed rokiem. Jeszcze wyższy wzrost zanotowano we wrześniu,
gdy Mercedes-Benz okazał się najchętniej wybieraną marką samochodów
premium na polskim rynku i dostarczył klientom 1229 nowych aut (+63,4%).
Rekordowa
na tle segmentu premium dynamika sprzedaży to m.in. zasługa
popularności modeli z rodziny SUV (łącznie stanowią one ponad jedną
trzecią sprzedaży) oraz Klasy C, która jest najczęściej kupowanym nowym
Mercedesem w Polsce (od stycznia zarejestrowano blisko 1400
egzemplarzy). Bardzo wysoki popyt notuje też nowa Klasa E (prawie 1000
sztuk), kompaktowe modele Klas B i CLA (odpowiednio, 800 i 400
samochodów) oraz Klasa V (452 egzemplarze). Nieustającym
zainteresowaniem cieszy się również Klasa S (prawie 500 sztuk). Ofertę
Mercedes-Benz wśród SUV-ów wzmocnił właśnie GLC Coupe, sportowo
stylizowany wariant modelu GLC.
Komentarze
Prześlij komentarz