Sprzedaż w Polsce marki Mercedes-Benz


W pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku Mercedes-Benz osiągnął rekordowe wyniki sprzedaży. W Polsce od stycznia do września 2016 roku, zarejestrowano 8777 nowych osobowych Mercedesów, o ponad 42% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - to najwyższy wzrost spośród wiodących marek segmentu premium. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży zanotowano także w ujęciu globalnym. Od początku roku na całym świecie dostarczono już ponad 1,5 miliona nowych aut z gwiazdą (+11,7%), z czego tylko we wrześniu - 211 286 sztuk (+12,1%). Nigdy dotąd Mercedes-Benz nie dostarczył w ciągu jednego miesiąca więcej niż 200 000 samochodów. Szczególnością popularnością cieszą się SUV-y oraz nowa Klasa E. Powody do świętowania ma również smart - od chwili wejścia na rynek w 1998 roku pojazdy tej marki znalazły już ponad 2 mln nabywców.
 
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. polskie salony Mercedes-Benz opuściło 8777 osobowych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 42,3% więcej niż przed rokiem. Jeszcze wyższy wzrost zanotowano we wrześniu, gdy Mercedes-Benz okazał się najchętniej wybieraną marką samochodów premium na polskim rynku i dostarczył klientom 1229 nowych aut (+63,4%).
 
Rekordowa na tle segmentu premium dynamika sprzedaży to m.in. zasługa popularności modeli z rodziny SUV (łącznie stanowią one ponad jedną trzecią sprzedaży) oraz Klasy C, która jest najczęściej kupowanym nowym Mercedesem w Polsce (od stycznia zarejestrowano blisko 1400 egzemplarzy). Bardzo wysoki popyt notuje też nowa Klasa E (prawie 1000 sztuk), kompaktowe modele Klas B i CLA (odpowiednio, 800 i 400 samochodów) oraz Klasa V (452 egzemplarze). Nieustającym zainteresowaniem cieszy się również Klasa S (prawie 500 sztuk). Ofertę Mercedes-Benz wśród SUV-ów wzmocnił właśnie GLC Coupe, sportowo stylizowany wariant modelu GLC.
 
                                                    
                                            Źródło: © Daimler Polska

Komentarze

Popularne posty