Oto nowe Audi A8
Nowe, najnowsze Audi A8
Właśnie dzisiaj miała swoją premierę nowa generacja Audi A8 oznaczona kodem produkcyjnym D5.
Producent określa ten pojazd mianem " luksusowego samochodu przyszłości".
Z takich podstaw na samym wstępie warto zaznaczyć iż, nowe Audi A8 mierzy 5172 mm długości, 1945 mm szerokości i 1473 mm wysokości. Rozstaw osi to 2998 mm. W przedłużonej wersji A8L rozstaw osi wynosi 3128 mm, a długość - 5302 mm.
Na pierwszy rzut oka, widać raczej małe ewolucje względem poprzednika, mianowicie, nowy grill Singleframe, laserowe światła HD Matrix Led, oraz wąska listwa reflektorów LED z tyłu.
Przejdźmy pod maskę, a tutaj w nowym Audi A8 debiutują dwie jednostki, pierwsza diesla V6 o pojemności 3 litrów. Wersja benzynowa będzie dysponować mocą 340 KM, a jednostka wysokoprężna 286 KM. Moc oczywiście będzie przenoszona na wszystkie cztery koła - napęd quattro.
Do oferty później mają dołączyć dwie 4-litrowe V8 benzynowa dysponująca mocą 460 KM oraz wysokoprężna dysponująca mocą 435 KM. Na szczycie jednostek ma się pojawić oczywiście 6.0 W12.
Skrzynia 8-biegowa tiptronic jest standardem. Wielką rewolucją w nowym A8 z pewnością jest to o czym pisałem w poprzednich postach mianowicie o instalacji elektrycznej pracującej pod napięciem 48V, oczywiście jest to standard w tym samochodzie.
Minimalistyczny kokpit
Przejdźmy do wnętrza, a tutaj sporo nowości. Luksusowe minimalistyczne wnętrze, które wykonane jest z materiałów najwyższej jakości z takich jak drewno, skóra, aluminium. Na pierwszy rzut oka dominuje nowoczesny kokpit, ekran o rozdzielczości HD, wyświetlacz systemu info rozrywki ma 10,5 cala i jest sterowany dotykowo i głosowo. We wnętrzu jest ograniczenie liczby przycisków i pokręteł do minimum.
Najlepsze miejsce zarezerwowane do podróżowania tym samochodem znajduje się z tyłu po prawej stronie.
W przedłużonej wersji A8 L, dostępne na życzenie są siedzenia relaksujące z obszerną możliwością regulacji z podnóżkiem. W tym miejscu pasażer, może ogrzać, wymasować swoje stopy, opierając ją o tylną część przedniego siedzenia pasażera. Do dyspozycji jest kilka stopni działania tej funkcji.
Pasażer z tyłu może również sterować różnymi funkcjami, m.in. nastrojowym oświetleniem, lampkami do czytania, funkcją masażu, oraz wykonywać wszelkie rozmowy telefoniczne, wykorzystując osobny panel sterujący tzw. Rear Seat Remote.
Audi A8 jest jeszcze bardziej rozwinięte w kierunku autonomicznej jazdy, Audi Al traffic jam pilot, może przejąć zadanie kierowcy w ruchu do prędkości 60 km/h na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Również nowością w A8 jest automatycznie parkowanie. Samochód może sam wjeżdżać i wyjeżdżać z garażu, kierowca stojąc z boku, aktywuje funkcje przez smartfona.
Nowe Audi A8 i A8 L pojawią się na rynku późną jesienią 2017 roku.
Cennik otwiera 90 600 euro, czyli w przeliczeniu na złotówki ok. 383 tys.zł
Więcej zdjęć poniżej w galerii.
Źródło: © Audi AG, Audi Media, Audi
Właśnie dzisiaj miała swoją premierę nowa generacja Audi A8 oznaczona kodem produkcyjnym D5.
Producent określa ten pojazd mianem " luksusowego samochodu przyszłości".
Z takich podstaw na samym wstępie warto zaznaczyć iż, nowe Audi A8 mierzy 5172 mm długości, 1945 mm szerokości i 1473 mm wysokości. Rozstaw osi to 2998 mm. W przedłużonej wersji A8L rozstaw osi wynosi 3128 mm, a długość - 5302 mm.
Przejdźmy pod maskę, a tutaj w nowym Audi A8 debiutują dwie jednostki, pierwsza diesla V6 o pojemności 3 litrów. Wersja benzynowa będzie dysponować mocą 340 KM, a jednostka wysokoprężna 286 KM. Moc oczywiście będzie przenoszona na wszystkie cztery koła - napęd quattro.
Do oferty później mają dołączyć dwie 4-litrowe V8 benzynowa dysponująca mocą 460 KM oraz wysokoprężna dysponująca mocą 435 KM. Na szczycie jednostek ma się pojawić oczywiście 6.0 W12.
Skrzynia 8-biegowa tiptronic jest standardem. Wielką rewolucją w nowym A8 z pewnością jest to o czym pisałem w poprzednich postach mianowicie o instalacji elektrycznej pracującej pod napięciem 48V, oczywiście jest to standard w tym samochodzie.
Przejdźmy do wnętrza, a tutaj sporo nowości. Luksusowe minimalistyczne wnętrze, które wykonane jest z materiałów najwyższej jakości z takich jak drewno, skóra, aluminium. Na pierwszy rzut oka dominuje nowoczesny kokpit, ekran o rozdzielczości HD, wyświetlacz systemu info rozrywki ma 10,5 cala i jest sterowany dotykowo i głosowo. We wnętrzu jest ograniczenie liczby przycisków i pokręteł do minimum.
W przedłużonej wersji A8 L, dostępne na życzenie są siedzenia relaksujące z obszerną możliwością regulacji z podnóżkiem. W tym miejscu pasażer, może ogrzać, wymasować swoje stopy, opierając ją o tylną część przedniego siedzenia pasażera. Do dyspozycji jest kilka stopni działania tej funkcji.
Pasażer z tyłu może również sterować różnymi funkcjami, m.in. nastrojowym oświetleniem, lampkami do czytania, funkcją masażu, oraz wykonywać wszelkie rozmowy telefoniczne, wykorzystując osobny panel sterujący tzw. Rear Seat Remote.
Audi A8 jest jeszcze bardziej rozwinięte w kierunku autonomicznej jazdy, Audi Al traffic jam pilot, może przejąć zadanie kierowcy w ruchu do prędkości 60 km/h na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Również nowością w A8 jest automatycznie parkowanie. Samochód może sam wjeżdżać i wyjeżdżać z garażu, kierowca stojąc z boku, aktywuje funkcje przez smartfona.
Nowe Audi A8 i A8 L pojawią się na rynku późną jesienią 2017 roku.
Cennik otwiera 90 600 euro, czyli w przeliczeniu na złotówki ok. 383 tys.zł
Więcej zdjęć poniżej w galerii.
Źródło: © Audi AG, Audi Media, Audi
A ogólnie, jak patrzysz na takie sprawdzenie auta przed kupnem - https://motocontroler.com/ ? Da się wykryć wszystkie istotne wady? Jeśli tak, to jakie?
OdpowiedzUsuń