Nowy Mercedes CLS
Najnowszy CLS daje początek nowemu
językowi designu Mercedes-Benz, wyrażanemu „czystymi” konturami i
oszczędnymi liniami. Jego charakter podkreśla rozszerzający się ku
dołowi grill oraz pochylony do przodu profil przedniego pasa. Kolejne
znaki rozpoznawcze to szerokie, smukłe reflektory główne oraz
dwuczęściowe tylne lampy. Jednocześnie nowe czterodrzwiowe coupé
odzwierciedla ponadczasową aurę pierwszego CLS-a – samochodu, który
stworzył nowy segment rynku i szybko zdobył status ikony design.
Wszystkie wersje najnowszej generacji modelu otrzymują nowe jednostki
napędowe: rzędowe „szóstki” i „czwórki” zasilane benzyną oraz olejem
napędowym. Podobnie jak poprzednicy, nowy CLS emanuje pewnością siebie i
sportowym stylem: to samochód budzący fascynację, imponujący komfortem
na dalekich trasach i wyciszeniem oraz niezrównanym zaawansowaniem
technicznym. Jego sprzedaż rozpocznie się w marcu 2018 r.
Prezentując w 2003 r. pierwszego CLS-a,
Mercedes-Benz stworzył nowy segment rynku, w którym po raz pierwszy
elegancja i dynamizm coupé spotkały się z komfortem i funkcjonalnością
limuzyny. Trzecia generacja modelu jeszcze mocniej niż dotąd akcentuje
swój unikalny charakter trendsettera: ma prawdziwe geny CLS-a, ze smukłą
linią szyb i łukowatą, nisko poprowadzoną krawędzią dachu. Równocześnie
jego design stanowi kolejny przykład ewolucji języka zmysłowej
przejrzystości, o zredukowanych liniach i krawędziach. Nowy model
płynnie „parkuje” w rodzinie aktualnych coupé Mercedes-Benz, z którymi
łączą go liczne designerskie akcenty. Dowodem na doskonałą efektywność
aerodynamiczną samochodu jest współczynnik oporu powietrza wynoszący
0,26.
Najnowszy CLS korzysta z całkiem nowych
silników. W chwili premiery rynkowej do wyboru będą trzy jednostki
napędowe o 6 cylindrach:
- CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 KM, 600 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km)
- CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 KM, 700 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km)
- CLS 450 4MATIC (270 + 16 kW/367 + 22 KM; średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km, średnie emisje CO2 178 g/km)
Sportowy z natury CLS ma też swoją komfortową
stronę – oferuje m.in. zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL,
kontrolę komfortu ENERGIZING oraz najnowszą generację systemów
informacyjno-rozrywkowych z funkcjami mobilnego biura (In-Car-Office),
rozbudowaną łącznością ze smartfonem za pomocą Mercedes-Benz Link i
bezprzewodowym ładowaniem. Dla ułatwienia obsługi panel dotykowy na
konsoli środkowej wysyła sygnały haptyczne i akustyczne, potwierdzając
wykonywane operacje.
Tradycyjnie, CLS ma bogate wyposażenie
seryjne: reflektory diodowe LED High Performance, 18-calowe lekkie
obręcze z mieszanym ogumieniem, systemy wspomagające Lane Keeping Assist
i Speed Limit Assist, 12,3” ekran multimediów, nastrojowe oświetlenie z
iluminowanymi otworami wentylacyjnymi, usługi Mercedes me connect oraz
moduł komunikacji z łącznością LTE.
Nadwozie: pewny siebie dynamizm w stylu coupé z gwiazdą
„Nowy CLS to ikona designu, archetyp
czterodrzwiowego coupé. Zgodnie z naszą filozofią zmysłowej
przejrzystości zredukowaliśmy jego DNA w ekstremalnie purystycznym
stylu, a jednocześnie emocjonalnie naładowaliśmy go eleganckim pięknem” – mówi Gorden Wagener, szef designu Daimler AG.
Wyrazisty przedni pas zwraca uwagę typowym dla
coupé Mercedesa diamentowym grillem, przedzielonym pojedynczą listwą.
Jego kształt rozszerza się ku dołowi, nawiązując do wlotu powietrza
Mercedesa-AMG GT. Pokrywa silnika płynnie łączy się z sąsiednimi
panelami, a smukłe, charakterystycznie wyprofilowane reflektory
dynamicznie podążają za konturami grilla.
W profilu CLS-a dominują wysokie, łukowate
przetłoczenie błotników i drzwi oraz nisko poprowadzona linia dachu z
pozbawionymi ramek bocznymi szybami. Pochylony przedni pas przywodzi na
myśl nos rekina, a dzięki cofnięciu rantu maski wydaje się jeszcze
dłuższy niż w rzeczywistości. Poszczególne kontury hołdują filozofii
zmysłowej przejrzystości – linie i krawędzie zostały zdecydowanie
zredukowane, a bryłę tworzą łagodnie naprężone płaszczyzny.
Typowe dla CLS-a muskularne tylne błotniki
gładko przechodzą w tylny pas. Wzrok przyciągają tu charakterystyczne
cechy coupé: dwuczęściowe lampy, tablica rejestracyjna zamontowana na
zderzaku oraz umieszczona pośrodku pokrywy gwiazda Mercedesa. Zależnie
od wersji może kryć się w niej wysuwana kamera.
Podobnie jak reflektory główne, tak i diodowe
tylne lampy z podświetleniem krawędzi mają krystaliczną oprawę z efektem
3D. Ich niskie położenie optycznie akcentuje szerokość samochodu.
Spójna koncepcja kolorystyczna kabiny, panoramiczny kokpit
Luksusowe wnętrze Mercedesa CLS Coupé imponuje
klarownymi rysami i stanowi kontynuację zmysłowych, płynnych konturów
karoserii. Wyśrubowaną jakość wykończenia podkreśla szeroki wybór
wysokiej próby materiałów.
Sportowy, szeroki optycznie kokpit i jego
koncepcja kolorystyczna dają poczucie wyjątkowej przestronności. Aby
uzyskać wrażenie płynności, w stylizacji paneli przednich i tylnych
drzwi wykorzystano motyw fali. Rozbudowane nastrojowe oświetlenie
obejmuje teraz iluminację otworów wentylacyjnych, których wygląd
przywodzi na myśl silniki odrzutowe. Sportowe wrażenie podkreślają
siedzenia, wykończeniem nawiązujące do ręcznego rzemiosła. Na życzenie
dostępny jest panoramiczny kokpit z dwoma ekranami 12,3” umieszczonymi
pod wspólną, szklaną taflą. Konsola centralna z okładziną z drewna –
polerowanego na wysoki połysk lub o otwartych porach – za sprawą swojego
wyprofilowania zdaje się unosić w przestrzeni.
W pełni cyfrowy kokpit pozwala kierowcy
dowolnie konfigurować zakres prezentowanych informacji, zależnie od
potrzeb i sytuacji na drodze. Do wyboru są trzy różne style
wyświetlaczy: klasyczny i sportowy opiera się na układzie dwóch
okrągłych zegarów, a progresywny – na jednym centralnym wskaźniku.
Nastrojowe oświetlenie korzysta z 64 odcieni i
obejmuje również iluminację otworów wentylacyjnych. Zmiana temperatury
wentylacji powoduje krótką zmianę koloru ich podświetlenia – na
czerwony, gdy temperatura została podniesiona, lub na niebieski, gdy ją
zmniejszono.
Nowy model otrzymał specjalnie zaprojektowane
fotele, które zależnie od rodzaju wykończenia wyróżniają się wysokiej
jakości lamówką lub poprzecznymi przeszyciami. Choć CLS po raz pierwszy
jest 5-osobowy, zewnętrzne tylne siedzenia w wyglądają tak samo jak
przednie, tworząc sportowe wrażenie osobnych miejsc. Bagażnik jest
pojemny – mieści 520 litrów, a gdy zajdzie taka potrzeba, można
powiększyć go poprzez złożenie trójdzielnego oparcia (40:20:40).
Dobre samopoczucie na dalekich dystansach: kontrola komfortu ENERGIZING
Kontrola komfortu ENERGIZING (opcja) łączy
działanie poszczególnych układów samochodu z zakresu komfortu.
Wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli
(podgrzewanie, masaż, wentylację), podgrzewanie podłokietników i
kierownicy oraz oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie
specyficzną atmosferę, dopasowaną do nastroju lub potrzeb podróżujących.
W ten sposób poprawia ich samopoczucie oraz wydajność.
Do wyboru jest sześć programów:
• Odświeżenie
• Rozgrzewanie
• Witalność
• Radość
• Komfort
• Trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń)
Intelligent Drive: technologia z Klasy S
Nowa generacja CLS-a ma wiele wspólnego z
najnowszą Klasą S, flagowym okrętem całej branży motoryzacyjnej. Model
wyposażono w najnowszą generację systemów wspomagających. W ramach
pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy oferowane są systemy
wspomagające korzystające z danych nawigacyjnych.
Gama układów z zakresu aktywnego i pasywnego
bezpieczeństwa ma modułową architekturę i standardowo zawiera: Active
Brake Assist, Lane Keeping Assist, ATTENTION ASSIST, Speed Limit Assist
oraz system ochrony podróżujących PRE-SAFE®. Kolejną nowością jest –
również należący do seryjnej specyfikacji – system PRE-SAFE® Sound,
który w obliczu zagrożenia kolizją przygotowuje narząd słuchu do
spodziewanego hałasu zderzenia.
Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy
obejmuje układy: Active Distance Control DISTRONIC, Active Steering
Assist, Active Speed Limit Assist, Active Brake Assist z funkcją
wykrywania ruchu poprzecznego, Evasive Steering Assist, Active Blind
Spot Assist, Active Lane Keeping Assist oraz PRE SAFE® PLUS. Aktywna
kontrola odległości Active Distance Control DISTRONIC z funkcją Active
Steering Assist zapewnia kierowcy jeszcze bardziej komfortowe wsparcie
przy zachowaniu bezpiecznego dystansu i utrzymaniu toru jazdy. Prędkość
zostaje dobrana automatycznie z uwzględnieniem najbliższych zakrętów czy
skrzyżowań. Także system aktywnej zmiany pasa ruchu – Active Lane
Change Assist – został znacząco udoskonalony (działanie poszczególnych
funkcji może różnić się zależnie od rynku). Dodatkowo, pakiet zawiera
PRE-SAFE® Impulse Side. Układ ten może przygotować podróżujących z
przodu do zderzenia bocznego, przesuwając ich w kierunku środka kabiny
poprzez wygenerowanie odpowiedniego impulsu. Pozwala zmniejszyć to
ryzyko odniesienia obrażeń.
Udoskonalone systemy radarowe oraz
kamera sprawiają, że nowy CLS ma jeszcze lepszy ogląd sytuacji na
drodze. W celu przeliczania zachowań kierowcy systemy wspomagające po
raz pierwszy w historii modelu korzystają z map i danych nawigacyjnych.
Menu graficzne systemów wspomagających
na panelu wskaźników pozwala kierowcy w jednej chwili zorientować się,
które funkcje są aktywne i na które sytuacje reagują. Charakterystyczne
ikony pojawiają się zarówno na głównym ekranie, jak i na wyświetlaczu
head-up. Wszystkimi funkcjami można zawiadywać teraz z kierownicy.
W korkach na autostradach lub drogach
szybkiego ruchu możliwe są teraz zautomatyzowane postoje trwające do 30
sekund. W tym czasie CLS automatycznie rusza w odpowiedzi na zachowanie
okolicznych uczestników ruchu (w połączeniu z Active Parking Assist).
Światła drogowe ULTRA RANGE reflektorów MULTIBEAM LED
generują snop o maksymalnym natężeniu, jakie dopuszcza prawo. W
rezultacie jasność świateł drogowych utrzymuje się powyżej wartości
referencyjnej 1 luksa na dystansie ponad 650 metrów. Kolejny krok w
kierunku zwiększania bezpieczeństwa stanowi komunikacja Car-to X.
Zawieszenie: trzy warianty do wyboru
Nowy CLS korzysta z czterodrążkowego
zawieszenia przedniego oraz pięciowahaczowej osi tylnej. Standardowo
model jest wyposażony w dynamicznie zestrojone komfortowe zawieszenie
stalowe. Dostępne na życzenie zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL bazowo ma
sportowe nastawy i obejmuje aktywną regulację tłumienia kół obu osi.
Kierowca ma do wyboru kilka trybów jej działania: Comfort, Sport oraz
Sport+. Opcjonalnie oferowane jest także zawieszenie pneumatyczne AIR
BODY CONTROL z udoskonalonym, regulowanym tłumieniem adaptacyjnym. Za
pomocą przełącznika trybów jazdy można zmieniać jego charakterystykę, od
komfortowej po sportową.
Nowa gama silnikowa: z doładowaniem EQ Boost i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną
Do napędu trzeciej generacji CLS-a służą
zupełnie nowe silniki – początkowo są to jednostki 6-cylindrowe, dwie
wysokoprężne i jedna benzynowa do wyboru. Jednocześnie model wyróżnia
się szeroką gamą czteronapędowych wersji 4MATIC.
Moc silników Diesla waha się od 210 kW/286 KM i 600 Nm momentu (CLS 350 d 4MATIC) do 250 kW/340 KM
i 700 Nm (CLS 400 d 4MATIC). Do wyróżników rodziny topowych jednostek
wysokoprężnych należą: stopniowane misy spalania, dwustopniowe
turbodoładowanie oraz, po raz pierwszy, zmienny wznios zaworów
CAMTRONIC. W ich konstrukcji zastosowano aluminiowy blok i stalowe tłok,
a także dodatkowo zmodyfikowaną powłokę gładzi cylindrowych NANOSLIDE®.
Wszystkie komponenty odpowiedzialne za skuteczne oczyszczanie spalin
zamontowano bezpośrednio przy silniku.
W chwili debiutu najmocniejszym
wariantem jest CLS 450 4MATIC. Zasila go zelektryfikowany 6-cylindrowy,
rzędowy motor benzynowy współpracujący z EQ Boost (alternator zespolony z
rozrusznikiem) i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. Generuje
on moc 270 kW/367 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm plus dodatkowe 250 Nm momentu i 16 kW/22 KM,
krótkotrwale dostępne dzięki EQ Boost. Zintegrowana jednostka
elektryczna, znana właśnie jako EQ Boost, wspiera silnik spalinowy np.
podczas przyspieszania, umożliwia jego wyłączanie podczas jazdy
(„żeglowanie”) i zasila akumulator energią odzyskiwaną w procesie
wysokowydajnej rekuperacji. Wszystkie te rozwiązania pozwalają
ograniczyć zużycie paliwa w stopniu zarezerwowanym dotąd wyłącznie dla
wysokonapięciowych napędów hybrydowych. Podsumowując, nowa rzędowa
„szóstka” zapewnia osiągi „V-ósemki” przy znacznie niższym
zapotrzebowaniu na benzynę. CLS 450 4MATIC został standardowo wyposażony
w filtr cząstek stałych.
In-Car Office: mobilne biuro
Dzięki usłudze Mercedes me connect
„Funkcje biurowe w samochodzie” kierowcy CLS-a mogą bezpośrednio z
samochodu korzystać teraz z funkcji biurowych i mieć dostęp do istotnych
danych – prawie tak, jakby znajdowali się w swoim biurze. Przykładowo,
usługa korzysta z zapisanych w kalendarzu lokalizacji i automatycznie
przenosi je do samochodowej nawigacji. W oparciu o wpisy w kalendarzu
użytkownik może też odbyć połączenie konferencyjne. System automatycznie
wykrywa niezbędny kod PIN i jednocześnie go wybiera.
Edition 1: ekskluzywny model na powitanie
Ekskluzywność CLS-a kumuluje się w
powitalnej serii specjalnej Edition 1, dostępnej przez około rok od
chwili premiery rynkowej. Oferuje ona szereg luksusowych dodatków
niedostępnych w innych odmianach, w tym koncepcję kolorystyczną kabiny
COPPER ART z fotelami obszytymi czarną skórą nappa z diamentowymi
przeszyciami środkowych paneli oraz miedzianymi akcentami, miedziane
przeszycia konsoli środkowej, siedzeń, podłokietników, deski
rozdzielczej i paneli drzwi, a także unikalny diamentowy grill z
matowymi zdobieniami i listwą z miedzianym akcentem.
Wariant Edition 1
oferowany jest ze wszystkimi silnikami.
Nadwozie specjalnej edycji bazuje na
Linii AMG. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje reflektory MULTIBEAM LED
oraz 20-calowe lekkie obręcze AMG w kolorze czarnym, z polerowaną
obręczą. Model wyróżniają też napisy „Edition 1” na przednich
błotnikach.
Także kabina CLS-a Edition 1 bazuje na Linii AMG. Dodatkowo, jego wyposażenie obejmuje:
- podstawę deski rozdzielczej obszyte czarną skórą nappa;
- elementy ozdobne konsoli centralnej i deski rozdzielczej z czarnego drewna jesionowego o otwartych porach;
- analogowy zegarek IWC z ekskluzywną tarczą;
- klucz pojazdu w kolorze czarnym, wykończony na wysoki połysk, z lśniącym, chromowanym obramowaniem;
- nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach, w tym iluminację otworów wentylacyjnych;
- pakiet lusterek;
- pakiet pamięci;
- składane, trójdzielne tylne oparcie (40:20:40);
- dywaniki podłogowe z oznaczeniem „Edition 1” i miedzianą lamówką;
- chromowane napisy „Edition 1” na konsoli środkowej oraz powitalny ekran „Edition 1” na wyświetlaczu.
Źródło: © Daimler Media Polska AG, Daimler AG
Macie jakieś pewne miejsce, w którym możliwa jest wymiana filtrów w Krakowie? Znacie to - https://www.irmarserwis.pl/oferta/serwis/wymiana-filtrow
OdpowiedzUsuńEwentualnie jakieś inne dla porównania?