40 lecie Gelendy


Historia legendarnej G klasy rozpoczęła się latem 1969 roku.
Samochód świętuje swoje 40 lecie. Na okrągły jubileusz Mercedes wybrał się do Argentyny na zaporę Punta Negra aby pokazać i udowodnić po raz kolejny światu, że niema sobie równych. W najnowszym spocie G klasa przeprawia się przez wysoką zaporę sięgającą 101 metrów pod bardzo dużym kątem nachylenia. Do granic możliwości jeszcze daleko.     
W styczniu 2018 roku, podczas salonu samochodowego w Detroit, świętowała nowa generacja. To samochód charyzmatyczny, który przenosi swoje najlepsze zalety z wszystkich generacji łącznie. Samochód ten ma tradycyjną sztywną oś z tyłu i przednią oś z niezależnym zawieszeniem opartym na podwójnych wahaczach poprzecznych. Właściwości terenowe nie zmieniły się od lat. Obecny model przewyższa swojego poprzednika.  
 

Daimler-Benz AG i austriacka firma Steyr-Daimler-Puch AG, zaczęli rozmawiać na temat możliwej współpracy.
W 1971 roku, skonstruowano koncepcję wspólnego samochodu terenowego, który będzie posiadał ekstremalne zdolności.
W kwietniu 1973 roku, powstał pierwszy drewniany model, a rok później
przystąpiono do testów protypu. Ostateczna stylizacja samochodu w dziale designu Mercedes-Benz, który był kierowany przez znanego Bruno Sacco.
Seryjna produkcja pierwszej Gelendy ruszyła w lutym 1979 roku, wkrótce po światowej premierze.
Klasa G od lat produkowana jest w jednej fabryce firmy Puch w Graz-Thondorf, w tej samej, gdzie powstaje odmaja 2018 roku nowa generacja G klasy oznaczona serią 463.



                                                         Źródło zdjęć: © Daimler AG

Komentarze

Popularne posty