Porsche Panamera 4S E-Hybrid

Ekskluzywna i sportowa limuzyna prosto ze Stuttgartu - oto odświeżone Porsche Panamera 4S E-Hybrid w pięknym kolorze Gentian Blue metallic. Druga generacja tego modelu zadebiutowała w 2016 roku i doczekała się liftingu w sierpniu 2020 roku. Nowością w gamie modelowej jest jednostka, która znajduje się w Porsche Centrum Katowice. Jest to hybryda typu plug-in dysponująca mocą 560 KM. W porównaniu z poprzednimi wersjami zasięg samochodu w trybie elektrycznym wzrósł o nawet 30%. Baterie o pojemności 17,9 kWh oferują zasięg do 54 km. Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) został zintegrowany z 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią PDK, natomiast silnik benzynowy V6 biturbo o pojemności 2,9 litra generuje moc 440 KM, która wraz z jednostką elektryczną ma łączą moc 560 KM i moment obrotowy wynoszący 750 NM. Jak przystało na samochody marki Porsche osiągi są imponujące, przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje 3,7 sekundy a maksymalna prędkość 298 km/h. W tym modelu producent udoskonalił komponenty konstrukcji samochodu i systemy wpływające na trakcje, dzięki temu układ kierowniczy zapewnia jeszcze większy komfort i więcej sportowego charakteru. Odświeżona Panamera dostępna jest nie tylko jako limuzyna ale również w wersji Sport Turismo lub wariant Executive z dłuższym rozstawem osi. Odmiana dłuższa jest fabrycznie wyposażona w opcjonalny pas przedni Sport Design z efektownym wypełnieniem wlotów powietrza, otworami chłodzącymi po bokach oraz jednorzędowe oświetlenie ledowe. Pokrywa klapy bagażnika została zmodernizowana, charakterystycznym elementem nadal jest pas świetlny łączący ze sobą dwie nowe zaprojektowane lampy LED. Model GTS standardowo wyposażony został w nowe przyciemniane światła Exclusive Design z dynamiczną wizualizacją oświetlenia powitalno - pożegnalnego. Do oferty trafiły również trzy nowe rodzaje 20’ i 21’ calowych obręczy, ich gama obejmuje teraz 10 różnych wzorów. 


Wnętrze Panamery zostało jeszcze bardziej udoskonalone. Jest to jeden z nielicznych samochodów, który według mnie posiada klasę samą w sobie. We wnętrzu auta każdy element jest doskonale przemyślany, centralnie umieszczony ekran pięknie komponuje się z nowoczesną deską rozdzielczą. Producent zastosował nową kierownicę z łopatkami oraz dotykowy wyświetlacz 12,3 cala. System Porsche Communication Management (PCM)  został wzbogacony m.in. hotspot Wi-Fi, bezprzewodową łączność Apple CarPlay, udoskonaloną obsługę głosową. W standardzie otrzymujemy asystenta pasa ruchu oraz znaków drogowych z aktualnym oznakowaniem drogi i informacjami o zagrożeniach. Odpowiedni dźwięk zapewnia nagłośnienie Audio Bose, które może posiadać nawet 21 głośników. Z innych ciekawych dodatków możemy zamówić system z kamerą noktowizyjną, adaptacyjny tempomat Porsche InnoDrive czy też matrycowe reflektory LED z PDLS Plus. 

Cennik rozpoczyna się od kwoty 428 tysięcy złotych a w przypadku prezentowanego modelu 4S E-Hybrid cena wynosi od 556 tysięcy złotych. Mocniejsza odmiana GTS rozpoczyna się od ceny 648 tysięcy a modelu Turbo S od 897 tysięcy. 

Podsumowując Porsche Panamera jest samochodem perfekcyjnym w każdym aspekcie. Miałem okazję zapoznać się z wieloma markami samochodów, jednak stwierdzam, że producent doskonale zaprojektował każdy element tego modelu. Według mnie jest to absolutny top motoryzacji, który od lat nie ma sobie równych. Poniżej galeria zdjęć. 















PREZENTOWANE ZDJĘCIA SĄ MOJĄ WŁASNOŚCIĄ. WYKORZYSTYWANIE I KOPIOWANIE ZDJĘĆ BEZ MOJEJ ZGODY JEST ZABRONIONE. (USTAWA O PRAWIE AUTORSKIM I PRAWACH POKREWNYCH Z DNIA 04.02.1994R. DZ.U.NR 24, POZ. 83).




Komentarze

Popularne posty