Porsche 911 Turbo cabrio
W dzisiejszym poście chciałbym Wam pokazać prawdziwą legendę motoryzacji.
Myślę, że nie ma osoby, która nie znałaby tak kultowego modelu jakim jest Porsche 911 Turbo. Ten wyjątkowy egzemplarz miałem możliwość sfotografować w salonie Porsche Centrum Kraków.
Prezentowany model jest drugą odsłoną 911 (930), która miała swój debiut na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1974 roku. W momencie wprowadzenia na rynek było to najszybsze seryjnie produkowane auto.
Ten model z zewnątrz wyróżnia się czerwonym kolorem nadwozia, masywniejszym przednim oraz tylnym pasem, których kształt zderzaków względem pierwszej generacji uległ przemodelowaniu.
Wybrzuszone nadkola samochodu otaczają klasyczne felgi Fuchs posiadające czarne wykończenie. Najbardziej charakterystycznym elementem w tym modelu jest "wielorybi ogon", który jest czymś więcej niż tylko symbolem z lat 80-tych. Pod nim znajduje się sześciocylindrowy silnik wykonany z aluminiowego bloku o pojemności 3,3-litra w układzie boxer, który w połączeniu z turbodoładowaniem firm Kühnle, Kopp & Kausch generuje moc rzędu 300 KM. Przy takiej mocy spojler ma za zadanie zapewnić niezbędną siłę docisku przy wyższych prędkościach i jednocześnie wspomaga chłodzenie silnika powietrzem. Warto dodać, że w latach 70-tych turbodoładowanie wśród samochodów było rzadkością ze względu na żywotność silników turbo oraz sposób prowadzenia się tego typu jednostek. 911 Turbo wymaga dużych umiejętności od kierowcy, duża moc przekazywana jest na tylną oś i może powodować to utratę przyczepności. Warto również wspomnieć, że na terenie USA z powodu uboższej mieszanki paliwa i rygorystycznych norm emisji spalin, moc została obniżona o około 15 KM.
Jak przystało na markę Porsche wyposażenie tego modelu było bogate. W serii 930 zastosowano seryjnie m.in. skórzaną tapicerkę, trójramienną kierownicę, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, spryskiwacze reflektorów, wycieraczkę tylnej szyby i szyberdach. Modele marki Porsche z ubiegłego wieku są obecnie coraz bardziej pożądane. Cena tego egzemplarza jest na takim poziomie, że za taką wartość można kupić najnowszy model 911. Sądzę jednak, że zabraknie pewnego rodzaju aury tego niezwykłego kawałka historii Porsche. Poniżej kilka zdjęć tego modelu.
Komentarze
Prześlij komentarz