Porsche 911 Turbo S


Noworoczny post chciałbym zacząć od bardzo szybkiego i wyjątkowego samochodu jakim jest Porsche 911 Turbo S. Prezentowany na zdjęciach model sfotografowałem w salonie Porsche Centrum Katowice, za co dziękuję. Auto pokryte jest specjalnym lakierem Violett Metallic z linii Exclusive Manufaktur Paint to Sample, który na żywo przybiera różną barwę i odcienie w zależności od padającego światła. Dla osób zainteresowanych prezentowanym modelem dodam, że znalazł już jest swojego nowego właściciela. Trzeba przyznać, że posiadanie takiego sportowego Porsche sprawi nam dużo radości podczas jazdy. Obecnie produkowana jest ósma generacja 911-tki, oznaczona kodem produkcyjnym 992. Oficjalna premiera miała w 2018 roku i dwa lata później dołączyła jednostka Turbo S. Pod maską prezentowanego modelu znajduje się sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3745 cm3, który otrzymał między innymi nowszy układ dolotowy, system chłodzenia powietrza doładowującego oraz dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG). Tradycyjnie moc przenoszona jest na obie osie za pomocą przekładni dwusprzęgłowej PDK, która posiada teraz 8 przełożeń. Maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm gwarantując przyspieszenie od 0-100 km/h w 2,7 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. 

 


W przypadku tego modelu mamy do czynienia z jasno beżowym wnętrzem, które doskonale współgra z tym fioletowym kolorem nadwozia. Wsiadając do wnętrza 911-tki, pierwsze co zwróciło moją uwagę, to stosunkowo niska pozycja za kierownicą, ale dzięki zastosowaniu obszernej regulacji fotela możemy indywidualnie ją ustawić według swoich preferencji. Jakość użytych materiałów do wykończenia wnętrza nie pozostawia nam żadnych wątpliwości, że mamy do czynienia z samochodem premium a wykończenie elementu jest perfekcyjne. Centralnie wbudowany ekran dotykowy wygląda estetycznie, w swoim interfejsie jest dość przejrzysty i intuicyjny. Jestem wielkim zwolennikiem tego typu kontrastów, gdy samochód posiada ciemniejszy kolor nadwozia a wnętrze jest jasne. Daje to pewnego rodzaju poczucie przytulności oraz dużej estetyki. Zagłębiłem się trochę głębiej u źródła, aby bliżej poznać wyposażenie standardowe dla Porsche 911 Turbo S. W cenie samochodu dostajemy między innymi takie elementy jak:

  • lakier metalizowany 
  • pełna skórzana tapicerka
  • listwy ozdobne z włókna węglowego 
  • sportowe fotele 
  • 10,9-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości i przygotowaniem do integracji telefonu (Apple® CarPlay® oraz Android Auto™), interfejsami audio oraz systemem obsługi głosowej (PCM)
  • ceramiczne hamulce (Porsche Ceramic Composite Brake) 
  • system nagłośnienia marki BOSE
  • reflektory LED-Matrix (Porsche Dynamic Light System Plus)
  • kierownica sportowa GT z manetkami zmiany biegów, przełącznikiem trybów jazdy oraz elektryczną regulacją w dwóch płaszczyznach
  • kute obręcze 911 Turbo S z lekkich stopów
 
 

 
Podsumowując dzisiejszy post i prezentowanego "prosiaka" chciałbym dodać, że będąc blisko tego samochodu, dowiadujemy się jakim jest naprawdę. Z pewnością wielu z was doceni doskonałe wykonanie, wyśmienite osiągi oraz ponadczasową stylistykę, która ewoluowała na przestrzeni kilkudziesięciu lat historii. Ceny nowego egzemplarza zaczynają się od 1 148 000 zł za wersję coupe. Poniżej galeria zdjęć.

 




















Komentarze

Popularne posty