Bmw 7


20 kwietnia 2022 roku przejdzie do historii marki Bmw za sprawą debiutu nowej generacji serii 7, o oznaczeniu G70. Nowa 7-ka jest dużym przełomem jeśli chodzi o stylistykę, która dla wielu z nas może być mocnym zaskoczeniem. Moim zdaniem linia nadwozia auta jest dość klasyczna a zarazem elegancka. Proste kształty nadwozia sprawiają, że samochód wygląda majestatycznie, z kolei tył samochodu w porównaniu do poprzednika posiada wąskie światła które nie są połączone listwą led.

Nowy model wyróżnia zupełnie nowy front m.in. reflektory zostały podzielone, zastosowano ogromny, podświetlany grill, który jak podaje producent ma duży wpływ na wysokość sprzedaży. Ich zdaniem poprzednia generacja G11/G12 po face liftingu odnotowała wzrost sprzedaży aż o 40 procent. Nowa generacja aut jest standardowo wyposażona w diodowe reflektory adaptacyjne z matrycowymi światłami drogowymi z asystentem świateł Bmw Selective Beam. Górny wąski pasek świateł łączy funkcje świateł dziennych, pozycyjnych i kierunkowskazów. Opcjonalnie w ofercie są również kryształowe reflektory Bmw Iconic Glow, które są podświetlane przez kryształy Swarovskiego. Zarówno światła mijania jak i drogowe umieszczone są w dolnym pasie przednim i wykonane w ciemnej tonacji. Jak deklaruje producent jest to największe seryjne 4-drzwiowe Bmw w historii marki. Jego długość wynosi 539 cm, 195 cm szerokości oraz 154 cm wysokości. Nowe BMW serii 7 jest oferowane na całym świecie tylko i wyłącznie w wariancie z długim rozstawem osi, który zapewnia jeszcze większą przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy.


Z jednostek napędowych mamy do wyboru zarówno jednostki benzynowe, jak i diesla oraz w pełni elektryczną jednostkę. Jednostka elektryczna i7 jest wyposażona w ogniwa baterii o pojemności 101,7 kWh. Dwa silniki elektryczne napędzają każdą z osi dając łącznie moc 400 kW (około 544 KM), gwarantując przyspieszenie do setki w 4,7 sekundy. Według deklaracji producenta, zasięg pozwoli na pokonanie 625 km na jednym ładowaniu. Z silników benzynowych dostępne w ofercie będą trzy jednostki: 735i o mocy 286 KM, 740i o mocy 380 KM, oraz najmocniejsza odmiana 760i, która nie będzie dostępna w Europie ze względu na dosyć restrykcyjne normy emisji spalin. Gamę jednostek napędowych zamyka sześciocylindrowy diesel 740d o mocy 300 KM. Jednostki te wspomagane będą 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. 

Nowa "siódemka" oferuje innowacyjne systemy automatyzacji jazdy i parkowania oraz autonomiczną jazdę na poziomie 3. Na zapisanych trasach manewrowych systemy automatycznie przejmują wszystkie funkcje związane z prowadzeniem samochodu. Rozwinięty asystent parkowania przejmuje prowadzenie pojazdu na odcinku do 200 metrów. Od wiosny 2023 roku wszelkie manewry parkowania będzie można z zewnątrz kontrolować zdalnie za pomocą smartfona.



Przechodząc do analizy wnętrza serii 7 można stwierdzić, że na pasażerów czeka luksus w nowoczesnej formie. Nowa deska rozdzielcza została pozbawiona większości fizycznych przycisków sterujących na rzecz dwóch wyświetlaczy informacyjnych. Wsiadając za kierownicę, naszym oczom ukazuje się nowa kierownica i dźwignia zmiany biegów, która została umieszczona na konsoli środkowej. Kierowca ma przed sobą do dyspozycji jeden ekran o przekątnej 12,3 cala oraz wyświetlacz obok o przekątnej 14,9 cala, za pomocą którego możemy obsługiwać różne funkcje samochodu. Na pokładzie samochodu mamy wielofunkcyjny system Bmw iDrive z najnowszym systemem operacyjnym Bmw 8, który jest przystosowany do obsługi dotykowej i sterowania głosowego. Dostępne również są tryby Expressive, Relax oraz opcjonalny tryb kinowy, który zapewnia spójną koordynację funkcji pojazdu, wskazań, czy też oświetlenia wnętrza. Nowością w tym modelu jest też panel interakcji, który został efektywnie podświetlony i rozciąga się na całej długości deski rozdzielczej. 


Na pasażerów tylnego rzędu czeka m.in. wysuwany z podsufitki ekran kinowy o przekątnej 31,3 cala i rozdzielczości 8K z wbudowanym kanałem Amazon Fire TV, nagłośnienie Bowers&Wilkins z opcjonalnymi wzmacniaczami w oparciach foteli, dotykowe ekrany sterujące w tylnych drzwiach czy też obsługa sieci 5G. W siódemce zostały zaprojektowane na nowo komfortowe fotele, które należą do wyposażenia standardowego. Oferują one szersze siedziska, większą możliwość regulacji, czy też podparcie lędźwiowe. Z tyłu dostępny jest również w ofercie opcjonalny pakiet Executive Lounge, za sprawą którego możemy ustawić wygodną, leżącą pozycję z podnóżkami. W standardzie otrzymujemy m.in. takie elementy wyposażenia jak: siedzenia w nowej tapicerce Veganza, 4-strefową klimatyzację z innowacyjnymi nawiewami szczelinowymi, podgrzewane podłokietniki, szklany panoramiczny dach.

Nowe BMW serii 7 wejdzie na rynek w listopadzie 2022 roku, cennik rozpoczyna się od kwoty 650 tysięcy złotych w  wariancie elektrycznym i7. Poniżej kilka zdjęć samochodu. 

                                   Źródło zdjęć: Bmw Press

                              












Komentarze

Popularne posty